Sunday 23 February 2014

Pengenalan

Seorang yang suka men'diy' barang2 di rumah. DIY yang membawa maksud membetulkan apa yang rosak, menambahbaik peralatan sediaada dan dalam kerja2 memperbaiki itu ada jugak yang tak menjadi atau rosak terus. Ha ha. Kehidupan harus diteruskan. Simpanlah peristiwa kegagalan itu sebagai kenangan masa hadapan.

Antara DIY yang paling best adalah baikpulih tv lcd samsung. Jimat betul. Langkah yang diambil untuk membaikpulih tv lcd tersebut akan di post dalam waktu terdekat.


Samsung LCD TV yang berjaya diselamatkan
Door bell sediaada selalu tidak berbunyi. Kalau nak bagi door bell tersebut berbunyi kembali memerlukan aku untuk men' trip' kan ELCB. DIY untuk door bell ini juga ada.


Door bell yang diubahsuai
'Bell push' asal yang telah disambung
ke 'bell push asal
 Entri-entri ini adalah sebagai nota atau peringatan tentang kaedah-kaedah baikpulih 'diy', peng'edit'an photoshop, informasi kedai makan yang sedap, kerja-kerja penyelengaraan kenderaan dan sebagainya. Apa yang terlintas difikiran akan dicoretkan sebagai entri. Tiada topik khusus dalam blog ini. Semuanya untuk dikongsi bersama. Jika ada kelapangan lungsurilah http://www.kedaikainsafiah.com


No comments:

Post a Comment